Unilevel, breakaway sisteminin egemenliğine meydan okuyan ilk plandı. 90’lı yılların ortalarında sahneye çıktı ve mucitleri, anlaşılması daha kolay olan daha basit ve daha adil bir plan olmasını amaçladı. Yıllar geçtikçe, unilevel, breakaways kadar karmaşık hale geldi.
Bu sistem, yatayda ve dikeyde herhangi bir sınırlamanın yapılmadığı, herkesin istediği kadar üye kaydedebildiği bir sistemdir. Gelir modeli hesabı yapılırken kademeye bağlı oranlama yapılarak prim dağıtılabileceği gibi aylık oluşturulan iş hacmi üzerinden yüzdelik oran tanımlamaları yapılarak prim hesaplanabilir.
Unilevel planının temeli, adını aldığı seviye komisyonudur. Distribütörler, alt hatlarının belirli sayıda seviyesinde üretilen kişisel hacmin bir yüzdesini kazanırlar. Çoğu unilevelde, kariyerlerde tırmanırken, daha fazla seviyede komisyon almaya hak kazanırsınız.
Bir unilevel planında, bir satış temsilcisinin kaydettiği herkes ilk seviyededir. Bir satış temsilcisinin ilk seviyesine kaç kişiyi işe alabileceğine dair bir sınır yoktur. Satış temsilcisi kişisel olarak kayıt yaptırmaya devam ederse, ilk seviyesi büyümeye devam edecektir. Organizasyonu hem genişlik hem de derinlik bakımından büyüdükçe kazançları artar. Ancak prim alabileceği derinlik için bir sınır vardır.
Klasik kademeli sistemlerde sizin kaydettiğiniz üyeler birinci seviyeniz, onların kaydettiği üyeler sizin ikinci seviyeniz olur.
Unilevel komisyonu, satış temsilcilerine, birini ekibe dahil edişlerinin kişisel hacminin bir yüzdesini öder ve genellikle beş ila dokuz seviyeye düşer.
Bu resimde Ayşe, beş alt düzey temsilcide %5 kazanan bir temsilcidir. Bu ağaçtaki herkes 100 liralık kişisel hacim üretiyorsa, Ayşe180 liralık bir komisyon kazanıyor. Bu ağaçtaki insanların çoğu Ayşe’nin kişisel olarak işe almadığı insanlar. Ağacın dibine doğru, hacmi oluşturmak için doğrudan bir çaba göstermemiş olabilir. Standart unilevel’i (eğer kullanmayı seçerseniz) neden diğer komisyonlarla tamamlamanız gerektiğini anlamanız sizin için kolay olmalıdır—temsilcileriniz, üretimde aktif olarak yer aldıkları hacim ve hacim için eşit olarak ödenir.
Ayşe, bu dört kişiyi işe almak için tüm çalışmaları yaptı ve her biri satış çabalarının doğrudan bir sonucu olarak 100 TL değerinde ürün satın aldı, ancak sadece 20 TL alıyor. 20 TL için on saat çalışmış olabilir.
Ayşe’nin işe alımlarından biri doğal bir satış elemanı ise ve Ayşe’den çok fazla yardım almadan kendi başına işe almaya başlarsa, kendi işinde olduğu gibi işiyle ilgili tam olarak aynı komisyonu alacaktır. 5%, kişisel olarak satış yapmak için zaman ayırmazsa makul bir komisyondur, ancak yaparsa yeterli değildir.
Çoğu unilevel şirketi, aktif satış temsilcileri ve üst düzey satış liderleri gibi kuruluşun belirli segmentleri için kazançları artırmak için hızlı başlangıçlar ve/veya havuz bonusları gibi diğer komisyonları ekler.
Unilevel komisyon planınıza ek bonuslar eklerken, karışımınızdaki farklı komisyon türlerinin nasıl etkileşime girdiğini not ettiğinizden emin olmalısınız. Oyunda bazı çatışmalar veya karşıt güçler bulabilirsiniz. Onları hızlı bir şekilde ortadan kaldırın.
Birçok modern unilevel tazminat planı hızlı bir başlangıç komisyonuna sahiptir, çünkü hızlı başlangıçlar yeni bir temsilciyi veya sadece bir ürün satmak isteyen ve bir alt çizgi oluşturmakla ilgilenmeyen aktif bir satıcıyı ödüllendirir. İyi bir hızlı başlangıç programı olmadan, bir unilevel planı %5 kazanç hattına yakın kalacaktır. Hızlı bir başlangıç, satışlarınızı aktif olarak artıran kişiler için kazançları %7-12’ye kadar artırabilir.
Unilevelin mücadele ettiği konulardan biri kümeleme. Kümeleme, aynı alt müşteri üzerinde birden çok kez komisyon toplayarak tazminat planını yenmek için tasarlanmış bir distribütör davranışıdır. Ayşe örneğini düşünelim:
Ayşe henüz yeni başlıyor ve şirketle ilgilenen birkaç kişi var. Ekibe yeni insanlar alan bir temsilci olarak, hepsini ilk seviyesine yerleştirmeli ve hacimleri için unilevel komisyonunu almalıdır.
Ayşe, sahte hesapları kendisi ve gerçek işe alımları arasında düz bir çizgide kaydederse, aynı hacimde yinelenen prim toplar. Diyelim ki Ayşe’nin şirketi ona beş ödeme seviyesi veriyor ve bunun gibi dört sahte hesap oluşturuyor:
Şimdi Ayşe %5’ini alıyor ve her sahte hesap da %5 alıyor—%5 primini beş kez alıyor. Ekibe dahil ettiklerinin her biri 100 TL değerinde ürün satın alırsa, Ayşe 100 TL prim alır.
Seviye primimin amacı, bir organizasyon oluşturmak için üst seviyesini ödüllendirmektir. Kümeleme bu hedefi yener. Ayşe’nin üstündeki temsilciler, alt çizgisinde herhangi bir prim almazlar ve altındaki insanlarla işbirliği yapmak ve çalışmak için herhangi bir teşvike sahip değildir ve Ayşe’nin en düşük ödeme seviyesinin dışındaki insanlarla çalışmak için herhangi bir teşvike sahip değildir. Sadece kişisel işe alımlarıyla çalışmak için bir teşviği vardır. Davranışları, ödeme hattının altındaki herkesi herhangi bir üst seviye desteğinden keser.
Herkes kümelenmiş olsaydı, hiç kimse herhangi bir alt komisyon almazdı. Kümeleme yaygınlaşırsa, net etki, herhangi bir alt prim olmadan tek seviyeli bir prim ödemekle aynıdır. Unilevel tazminat planınız varsa, şirketinizin çözmesi gereken önemli bir sorundur.
Bu tür bir prim sistemi kullanarak bir network marketing şirketi kurmayı düşünüyorsanız, sistemin birçok varyasyonu ile gerçekçi veri modelleri oluşturmak için zaman ve enerji harcayın. Son prim sisteminine karar vermeden önce düzinelerce test komisyonu çalışması yapın, böylece işiniz bittiğinde tam olarak neye sahip olduğunuzu bilirsiniz. Bu, temsilcilerinize sistemin onlara nasıl para ödeyeceğini güvenle söylemenizi sağlayacaktır.
Fikirlerinizi ve hayallerinizi hayata geçirmek için buradayız. Formu doldurun, sizinle en kısa zamanda iletişime geçelim.